Toegevoegde waarde door advies – Word de businesspartner van je klant!
Waarom deze workshop?
Een van de uitdagingen waar wij accountants vaak over horen is dat zij of hun medewerkers het lastig vinden om (latente) adviesbehoeften bij hun klanten te creëren, te detecteren en om te zetten in een nieuwe betaalde opdracht. Of dat de waan van de dag überhaupt geen ruimte biedt om met (ongevraagde) adviesdienstverlening bezig te zijn.
Jammer, want als je hierin een proactieve rol vervult, verras je klanten, voeg je waarde toe en draagt dit bij aan klantenbinding en partnership op lange termijn.
Dit haal je uit de workshop:
- Inzicht waarom advies nog beperkt onderdeel van totaal omzet is
- Bewustwording van urgentie om hier iets aan te doen
- Inzicht en praktische tools hoe je proactieve advisering kunt verhogen en meer toegevoegde waarde te leveren aan je standaarddienstverlening en een échte businesspartner van je klant te kunnen zijn
- Tips en tricks hoe je op praktische wijze aan de hand van het geleerde je eigen team kunt meenemen om vervolg te geven aan de basis voor adviserend verkopen.
Wat gaan we doen?
We kijken naar hoe je adviesdienstverlening kunt laten groeien. Hoe je je voorbereidt op een gesprek met de klant en wat ervoor nodig is om het gesprek te brengen op de latente klantbehoeften, Waardoor je een pro actieve adviseur van je klant kunt worden. En je collega specialisten aan tafel krijgt. Je krijgt praktische tools die je daarbij in de praktijk helpen.
Deze sessie zorgt voor bewustwording en geeft inspiratie en handvatten om met dit thema verder aan de slag te gaan.
Meer informatie over onze workshop en inschrijving
Onze workshops zijn interactieve en inspirerende sessies waarin betrokkenheid van deelnemers gevraagd wordt middels brainstorming. De diverse workshops spelen praktisch in op de thema’s en uitdagingen binnen de branche.
En geven inzicht, richting en altijd een of meer antwoorden op de ‘hoe lossen we dit op’ vraag.
Naast in company bieden we deze workshop ook aan in samenwerking met en voor leden van diverse brancheorganisaties, zoals NBA. Aan het einde van de workshop neem je de opbrengst mee: een inspirerende praatplaat om in je eigen organisatie het thema actief onder de aandacht te brengen. Getekend door Flatland Agency. Geïnteresseerd?
Aanbevolen door:
Wil je deze groeikansen niet laten liggen?
Past een van bovengenoemde data je niet? Neem dan contact met ons op. Regelmatig geven wij op basis van open inschrijving de gewenste workshops bij ons op kantoor of in diverse regio’s.
‘Korte quote klantreactie kan hier geplaatst worden’
Naam hier plaatsen
Andere accountants volgden ook
Strategiëen voor duurzaam succes: aantrekken en behouden van toptalent
Hoe vaak overkomt het je dat een ingewerkte medewerker weggaat? En voel je je soms het opleidingsinstituut van je collega’s in de markt? Ontvang concrete handvatten voor effectief personeelsbehoud.
Omzetgroei door klantgericht adviseren: ontdek de succesfactoren
Is advisering nog een te beperkt aandeel in de omzet? Leer het totaalaanbod van dienstverlening doorvertalen naar klantbehoefte en creëer een onmisbare basis voor adviserend verkopen, klantenbinding en partnership op lange termijn.
Customer Journey – de klantreis
Denk je wel voldoende vanuit de klant? Of worden de processen van binnenuit bepaald? Vaak is dat laatste het geval. Leer denken vanuit klantperspectief en behaal een veel groter effect uit marketing, communicatie en je manier van werken.