Omzetgroei door klantgericht adviseren: ontdek de succesfactoren
Waarom deze workshop?
Een van de uitdagingen waar wij eigenaren en managers van accountantskantoren vaak over horen is dat hun medewerkers het lastig vinden om (latente) adviesbehoeften bij hun klanten te creëren of herkennen. En dat dit komt doordat medewerkers te weinig kennis hebben van het totaal aanbod van dienstverlening dat het kantoor de klanten kan bieden.
Jammer, want als je weet wat je verkoopt, en vooral welke klantbehoeften er met deze producten en adviezen wordt ingevuld, ben je in staat om een volwaardig adviseur van je klant te zijn. En kun je pro actief inspelen op behoeften waar de klant zich vaak nog niet eens van bewust is. Dit draagt bij aan klantenbinding en partnership op lange termijn. En méér advies!
Dit haal je uit de workshop:
- Inzicht in waarom advies nog een beperkt onderdeel van de omzet is
- Het aanbod van producten/diensten inzichtelijk vanuit doorvertaling van kenmerken naar klantbehoefte
- inzicht in waarom deze kennis een onmisbare basis is voor adviserend verkopen
Wat gaan we doen?
We kijken naar hoe je adviesdienstverlening kunt laten groeien, door technische product- en vakinhoudelijke kennis vanuit perspectief en behoefte van de klant te bezien.
Waarom lukt het nu nog niet (vaak genoeg)? kan dit anders? en hoe dan.
Meer informatie over onze workshop en inschrijving
Onze workshops zijn interactieve en inspirerende sessies waarin betrokkenheid van deelnemers gevraagd wordt middels brainstorming. De diverse workshops spelen praktisch in op de thema’s en uitdagingen binnen de branche.
En geven inzicht, richting en altijd een of meer antwoorden op de ‘hoe lossen we dit op’ vraag.
Naast in company bieden we deze workshop ook aan in samenwerking met en voor leden van diverse brancheorganisaties, zoals NBA. Aan het einde van de workshop neem je de opbrengst mee: een inspirerende praatplaat om in je eigen organisatie het thema actief onder de aandacht te brengen. Getekend door Flatland Agency. Geïnteresseerd?
Data workshops:
• 14 november 2023, Eindhoven – inschrijving via NBA
Aanbevolen door:
Wil je deze groeikansen niet laten liggen?
Past een van bovengenoemde data je niet? Neem dan contact met ons op. Regelmatig geven wij op basis van open inschrijving de gewenste workshops bij ons op kantoor of in diverse regio’s.
‘Korte quote klantreactie kan hier geplaatst worden’
Naam hier plaatsen
Andere accountants volgden ook
Toegevoegde waarde door advies – Word de businesspartner van je klant!
Je hebt de kennis en kunde in huis voor een proactieve rol in adviesdienstverlening. Maar hoe creëer en detecteer je adviesbehoeften bij je klant? Leer je waarde toevoegen met betaalde opdrachten en word businesspartner van je klant.
Strategiëen voor duurzaam succes: aantrekken en behouden van toptalent
Hoe vaak overkomt het je dat een ingewerkte medewerker weggaat? En voel je je soms het opleidingsinstituut van je collega’s in de markt? Ontvang concrete handvatten voor effectief personeelsbehoud.
Customer Journey – de klantreis
Denk je wel voldoende vanuit de klant? Of worden de processen van binnenuit bepaald? Vaak is dat laatste het geval. Leer denken vanuit klantperspectief en behaal een veel groter effect uit marketing, communicatie en je manier van werken.