Customer Journey – de klantreis
Waarom deze workshop?
Een van de uitdagingen waar wij accountants vaak over horen is dat er soms te weinig vanuit vanuit de klant wordt gedacht en gewerkt. Het proces wordt van binnenuit bepaald, zonder eens de reis te maken vanuit het perspectief van klant of prospect.
Jammer, want als je de klant centraal stelt in jouw processen en communicatiekanalen, dan zou de communicatie, manier van werken en de wijze waarop je marketing bedrijft veel meer effect hebben. En veel beter passen bij je doelgroep.
Een customer journey visualiseert de processen en diensten die de klant doorloopt bij de aankoop van een product of dienst. Dit maakt het een perfect middel om ervaringen van de klant in kaart te brengen, want hieruit blijkt op welke wijze een product of dienst wordt aangeschaft. Letterlijk heeft ‘customer journey’ als betekenis; ‘klantreis’.
Dit haal je uit de workshop:
- Inzicht in Customer Journey vanuit klantperspectief
- Bedenken van verbeterinitiatieven en ideeën
- Concrete acties
The first step in exceeding your customer’s expectations is to know those expectations
Wat gaan we doen?
Tijdens de workshop wordt vrijwel het gehele proces dat de klant doorloopt in kaart gebracht. De processen worden hierbij vanuit de klant bekeken en gevisualiseerd.
Hierdoor wordt zichtbaar bij welke ‘customer journey touchpoints’ de klantbeleving verbeterd kan worden.
Meer informatie over onze workshop en inschrijving
We houden altijd een intake om zo de beste workshop voor je kantoor neer te zetten. Gewoon bij jou op kantoor, net als de workshop zelf die een dagdeel duurt. Stuur ons een bericht voor een vrijblijvend gesprek.
Aanbevolen door:
Wil je deze groeikansen niet laten liggen?
Wil je meer weten over de in company mogelijkheden van deze of onze andere workshops? Stuur ons een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
‘Korte quote klantreactie kan hier geplaatst worden’
Naam hier plaatsen
Andere accountants volgden ook
Toegevoegde waarde door advies – Word de businesspartner van je klant!
Je hebt de kennis en kunde in huis voor een proactieve rol in adviesdienstverlening. Maar hoe creëer en detecteer je adviesbehoeften bij je klant? Leer je waarde toevoegen met betaalde opdrachten en word businesspartner van je klant.
Strategiëen voor duurzaam succes: aantrekken en behouden van toptalent
Hoe vaak overkomt het je dat een ingewerkte medewerker weggaat? En voel je je soms het opleidingsinstituut van je collega’s in de markt? Ontvang concrete handvatten voor effectief personeelsbehoud.
Omzetgroei door klantgericht adviseren: ontdek de succesfactoren
Is advisering nog een te beperkt aandeel in de omzet? Leer het totaalaanbod van dienstverlening doorvertalen naar klantbehoefte en creëer een onmisbare basis voor adviserend verkopen, klantenbinding en partnership op lange termijn.