Ieder bedrijf kan tools en software aanschaffen. Uiteindelijk zijn het toch de mensen die het verschil maken. Wil je dat medewerkers zelf aan de slag gaan met verbeteringen? Efficiëntie vergroten, samenwerkingen optimaliseren? Dan zit je goed met de workshops van OHM Advies.
De reeks workshops Verbetermanagement voor accountants is gericht op het verbeteren van bedrijfsprocessen . Bij OHM Advies zien we een scala aan interessante kansen om klantwaarde te verhogen en kosten te verlagen. Onze toolkit voor accountantskantoren sluit naadloos aan op het jaarrekeningproces. Zo zie je waar winst te behalen is. En hoe.
Workshops
voor accountantskantoren
Toegevoegde waarde door advies – Word de businesspartner van je klant!
Je hebt de kennis en kunde in huis voor een proactieve rol in adviesdienstverlening. Maar hoe creëer en detecteer je adviesbehoeften bij je klant? Leer je waarde toevoegen met betaalde opdrachten en word businesspartner van je klant.
Personeelskrapte te lijf!
Hoe vaak overkomt het je dat een ingewerkte medewerker weggaat? En voel je je soms het opleidingsinstituut van je collega’s in de markt? Ontvang concrete handvatten voor effectief personeelsbehoud.
Adviesomzet verhogen – Ken je dienstverlening, ken je klant
Is advisering nog een te beperkt aandeel in de omzet? Leer het totaalaanbod van dienstverlening doorvertalen naar klantbehoefte en creëer een onmisbare basis voor adviserend verkopen, klantenbinding en partnership op lange termijn.
Customer Journey – de klantreis
Denk je wel voldoende vanuit de klant? Of worden de processen van binnenuit bepaald? Vaak is dat laatste het geval. Leer denken vanuit klantperspectief en behaal een veel groter effect uit marketing, communicatie en je manier van werken.
Samenwerken en communicatie
Samenwerkingen tussen medewerkers en afdelingen zouden in veel gevallen wat soepeler mogen verlopen. Herkenbaar? Verkrijg inzicht en oplossingen voor multidisciplinair en afdelingsoverstijgend communiceren, waarbij de klant centraal staat.
Efficiënter werken – De jaarrekening als groeimotor
Heb je het gevoel dat sommige werkzaamheden te veel tijd kosten? Dat het jaarrekeningproces of de adviesdienstverlening efficiënter moeten kunnen? Optimaliseer processen en samenwerkingen en verbeter zo je rendement.
Klantsegmentatie – De juiste aandacht voor de juiste klant
Heb je de winstgevendheid per klant duidelijk in beeld? Of bedien je iedere klant volgens hetzelfde principe? Gedifferentieerde klantbediening leidt tot een efficiencyslag aan de kostenkant en klantenbinding op langere termijn.
Terugdringen afboeken uren
Percentage afgeboekte uren hoger dan gewenst? Vaak is niet duidelijk hoe dat komt. Aan de hand van het jaarrekeningproces en praktische tools ontdek je oplossingen om dit te verbeteren. Je realiseert na de workshop een hogere winstgevendheid.