‘Vorig jaar hebben we twee Nederlandse bedrijven overgenomen. Ze opereren in dezelfde branche, vanuit andere locaties en met een eigen DNA. Ik stond voor de uitdaging om de twee bedrijven samen te voegen. Met deze hulpvraag klopte ik bij Sandra aan’.

De vraag achter de vraag

De samenwerking met Ohm Advies begon met een uitgebreide intake, waarin de vraag achter de vraag werd achterhaald. Een scherpe analyse van onze uitdagingen en aanpak met praktische oplossingen tot gevolg. In ons geval kwam dit neer op een zevental workshops, om van A tot Z alles over het voetlicht te brengen. Hoe zien de processen eruit, wat is onze manier van werken, wat is de klantbehoefte? Dankzij deze workshops staan alle neuzen nu dezelfde kant op.

Pragmatische aanpak

Ik heb voor Ohm Advies gekozen omdat ze heel pragmatisch te werk gaan. Sandra komt zelf uit de praktijk, en dus roepen de vragen en voorbeelden al snel herkenning op bij de deelnemers. Ook wordt de hele organisatie meegenomen in de zoektocht naar een gezamenlijke manier van werken. Hiermee voorkom je dat de uitkomsten ergens achterin de kast belanden. Je werkt weerstand weg en maakt iedere medewerker onderdeel van de oplossing.

René de Jong
Directeur Sales en Marketing bij ZetaDisplay