Ook dit jaar biedt NBA Opleidingen workshops van ons aan. Je kunt maar liefst kiezen uit 5 verschillende. Van minder uren afboeken tot je adviesomzet verhogen.

Ik help bedrijven al jaren om die extra stap te zetten. Om te veranderen, verbeteren, resultaten te optimaliseren, teams beter te laten presteren en klanten tevredener te maken. Twee jaar geleden ben ik gestart met het ontwikkelen van een propositie speciaal voor accountants- en administratiekantoren in het mkb. Door mijn ervaring zag ik dat er veel kansen voor het oprapen liggen bij deze doelgroep, bijvoorbeeld om de klantwaarde te verhogen.

"De kansen liggen voor het oprapen voor accountants- en administratiekantoren"

Welke kansen hebben accountants- en administratiekantoren?

Veel accountants in het mkb vinden zelf dat de communicatie en adviesvaardigheden nog verder ontwikkeld kunnen worden. En ook dat er nog ruimte is om efficiënter en effectiever te werken. Daarnaast verwachten hun klanten eigenlijk ook meer dan alleen de jaarrekening.

Wat willen hun klanten dan?

Klanten verwachten van hun accountskantoor meer toegevoegde waarde. Dat zit ‘m onder andere in:
- proactief (breed) adviseren (waar klanten dus niet om hoeven te vragen)
- vooruitdenken (je bent klanten een stap voor en verrast)
- communicatie (klanten weten precies wat ze mogen verwachten, tegen welke prijs en krijgen op tijd heldere informatie)

Klinkt logisch, wat is dan de uitdaging?

Om daaraan te voldoen hebben veel MKB Accountants nog een uitdaging. Zo laten ze mij weten. En dat ze daar ook hulp bij kunnen gebruiken. Want anders denken, anders werken gaat niet vanzelf. Ze willen meer dan alleen iemand die meedenkt en adviseert. Ze hebben iemand nodig met een praktische aanpak. Die het antwoord geeft op de vraag: “Hoe dan?”

Van plan naar praktijk

Een ogenschijnlijk goed plan verdwijnt zonder ‘realisatiehulp’ al snel in de la. Zonde! Veel gesprekken met MKB accountantskantoren en brancheorganisaties steunen mij in mijn denkwijze en ambitie: ik wil die MKB accountant helpen met professionaliseren. Met een holistische aanpak. Waarbij ‘denken’ en ‘doen’ hand in hand gaan. Ik geef natuurlijk advies. Alleen mijn advies leidt tot actie, realisatie, écht anders denken en werken. Een blijvende verandering voor je organisatie.

Waarom werkt de aanpak van Ohm Advies dan wel?

Dankzij onze advies, denk- én realisatiekracht. Met al mijn expertise en ervaring opgedaan in meerdere branches, met grotere en kleinere uitdagingen. Vooral dankzij onze no-nonsense aanpak. Laagdrempelig en to the point. Herkenbaar en toegespitst op het herkenbare werk van een accountant: de administratie en het jaarrekeningproces.

Stap voor stap, met direct resultaat

En, zo tipte een van de kantoren waar ik mijn aanpak toetste, bij voorkeur modulair. Want veranderen is al lastig genoeg. Grootse en meeslepende verandertrajecten, daar zitten maar weinig ondernemers op te wachten. Liever stap voor stap, met direct resultaat en direct toepasbaar in de dagelijkse praktijk. Zo zijn de workshops ‘Groeikansen voor Accountantskantoren’ ontstaan. Een workshopreeks rondom thema’s die ertoe doen.

Altijd vanuit de behoefte van de klant

Steeds meer branche- en opleidingsorganisaties zijn geïnteresseerd in deze aanpak. Een beetje vreemde eend in het palet aan opleidingen dat beschikbaar is voor de branche. Die veelal inhoudelijk zijn en gericht op vaktechniek. Onze aanpak is gericht op de menskant van de organisatie én op de herkenbare werkprocessen. Altijd vanuit de ‘klant centraal’ gedachte. Want de behoefte van de klant is en blijft de basis voor elke dienstverlening. En natuurlijk vanuit het jaarrekeningproces, een herkenbaar onderdeel van het dagelijkse werk.

Meer informatie en inschrijven

Wil jij ervaren hoeveel inzicht en overzicht onze workshops jou opleveren? En hoe praktisch toepasbaar onze workshops zijn? Meld je dan aan voor een van de workshops via NBA Opleidingen. Of bel ons voor een vrijblijvende verkenning of een in company workshop.