Boeien, binden en aan boord houden
‘Tekort aan accountants loopt op door vergrijzing en afhakende studenten.’ Zo, de voorpagina van het Financieel Dagblad komt binnen! Snel lees ik verder en scan ik de samenvatting, met zinnen als Het aantal accountants in Nederland neemt sinds twee jaar af en Dit terwijl het werk juist toeneemt, en er een tekort ontstaat.
‘Opportunity calling’
Afgelopen week was ik te gast als spreker op een event voor accountants. Of ik de bezoekers wilde trakteren op een portie inspiratie en tips en trics om de transitie naar hét accountantskantoor van de toekomst te vergemakkelijken. Naast alle software aanbieders bleken mijn sessies als verfrissend en inspirerend te worden beoordeeld. Een ander geluid. Praktisch en to the point.
Nieuw: workshops Groeikansen in aanbod NBA Opleidingen
Ook dit jaar biedt NBA Opleidingen workshops van ons aan. Je kunt maar liefst kiezen uit 5 verschillende. Van minder uren afboeken tot je adviesomzet verhogen.
“Wat motiveert accountants om efficiënter te werken?”
Wil je efficiënter werken? In mijn blog deel ik tips voor accountskantoren. Misschien ook wel handig in jouw business.
Ontwikkeling van medewerkers: van samenstellers naar coaches
Wat zijn de trends voor accountantskantoren? Lees in dit blog meer over de transformatie en wat dat betekent voor de ontwikkeling van medewerkers.
Adviserend verkopen? Haal meer uit je klantgesprek!
Valt er meer te halen uit een klantgesprek? Zoals meer klantwaarde? Bekijk hoe klanten denken en krijg tips voor adviserend verkopen.
De jaarrekening als startpunt voor meer klantwaarde
Wil je meer diensten aanbieden. Zie je geen kans om dat te doen?
Workshops
voor accountantskantoren
Toegevoegde waarde door advies – Word de businesspartner van je klant!
Je hebt de kennis en kunde in huis voor een proactieve rol in adviesdienstverlening. Maar hoe creëer en detecteer je…
Personeelskrapte te lijf!
Hoe vaak overkomt het je dat een ingewerkte medewerker weggaat? En voel je je soms het opleidingsinstituut van je…
Adviesomzet verhogen – Ken je dienstverlening, ken je klant
Is advisering nog een te beperkt aandeel in de omzet? Leer het totaalaanbod van dienstverlening doorvertalen naar…
Customer Journey – de klantreis
Denk je wel voldoende vanuit de klant? Of worden de processen van binnenuit bepaald? Vaak is dat laatste het geval.…
Samenwerken en communicatie
Samenwerkingen tussen medewerkers en afdelingen zouden in veel gevallen wat soepeler mogen verlopen. Herkenbaar?…
Efficiënter werken – De jaarrekening als groeimotor
Heb je het gevoel dat sommige werkzaamheden te veel tijd kosten? Dat het jaarrekeningproces of de adviesdienstverlening…
Klantsegmentatie – De juiste aandacht voor de juiste klant
Heb je de winstgevendheid per klant duidelijk in beeld? Of bedien je iedere klant volgens hetzelfde principe?…
Terugdringen afboeken uren
Percentage afgeboekte uren hoger dan gewenst? Vaak is niet duidelijk hoe dat komt. Aan de hand van het…